9.28.2008

2D-BEELDONDERZOEK (Judith Ten Bosch)






























































Beeldonderzoek licht & duisternis.
Onderzoek vlekken, zwart, wit.


Bij dit vak heb ik veel geleerd. Je ziet hier echt een groei ontstaan. We begonnen bij de basis een lijn, die steeds verder uitgewerkt wordt. De eerste lessen heb ik leren omgaan met je arm. Hoer je ogen met je hersenen met de spieren van je arm in verbinding staan. Door het tekenen op verschillende manieren kom je erachter hoe iets in elkaar zit. We hebben veel gewerkt met eigen voorwerpen onder een lamp. Dit heeft als effect diepe schaduwen. De boekjes werden ook steeds uitgebreider en meer mijn eigen ding. Bij de eerste paar boekjes heb ik niet echt gelet op het omhulsel, waardoor het niet goed pakte. Sommige bladen waren te fragiel om ze aan elkaar te nieten. Het boekje schaduw was voor mij het grootste leermiddel. Hier was ik iets anders van plan en er kwam iets uit wat ik nooite verwachtte. Hierbij heb ik een groot vel papier gepakt en het in 12e gevouwen. Toen ben ik de schaduwen van de vouwen uit gaan lichten door ze met houtskool extreem aan te zetten. Daarna kreeg ik advies om nog zo'n blad te maken alleen dan een lichtere versie. Deze 2 naast elkaar was een fraai gezicht.

Geen opmerkingen: