11.19.2008

BEELD & CONCEPT (Dominique Ampe) KW2










































































































































Thema opdracht :
Tafel & stoel
Onderwerp : eigen keuze, ben je eigen filosoof-auto-didact. Onderzoek en analyseer inhoudelijk en beeldend naar de betekenis van : tafel & stoel.

Na de uitleg van de eerste les ben ik op zoek gegaan in mijn oude fotodoos. Hierbij kwam ik een hoop foto's van vroeger tegen waar er 1 bij zat die me heel erg aansprak. Op het moment van de foto was ik jarig en zat ik bovenop de tafel met mijn stoel. Ik had mijne nieuwste en mooiste kleding aan en mijn stoel en muts waren versiert. Ik stond in het middelpunt. Dat vond ik leuk en wilde elke dag wel jarig zijn.

Welke dingen stonden voor mij in het middelpunt en had ik altijd al willen zijn..een barbie, een spice girl, een aankleedpop, een paperdoll. Met deze laatste was ik vroeger altijd het meest bezig. Maakte mijn eigen paperdolls met de mooiste jurken. Hierbij kon je altijd helemaal zelf bepalen hoe ze eruit zag, wat ze aan had en alles wat je er maar bij wilde.

Ik ben op zoek gegaan naar wat ik echt wilde..Hierbij kwam ik al snel op de disney prinsessenjurken. Deze zijn te vergelijken met de jurken uit 1900. Nu heb ik mijzelf afgebeeld als paperdoll en alles wat daarbij hoort uit die tijd. Deze illustraties heb tesamen op een vel papier gezet en zwart-wit gelaten als een kleurplaat. Door deze kleurplaat zwart wit te laten en er een potje kleurpotloden naarst te zetten, wil ik de mensen uitlokken om hem in te kleuren.
Hierdoor kom ik weer ik het middelpunt te staan.



Geen opmerkingen: